Nøtterøy Inner Wheel klubb

Klubben ble nedlagt 1. juli 2020.

Klubben vår ble opprettet 11. november 1966.  I dag har vi 27 medlemmer.

Vi møtes en gang i måneden, den 4. torsdagen i måneden, på Breidablikk Sjømannshjem på Duken på Nøtterøy.  Da har vi gjerne et foredrag, litt mat og kaffe, informasjon og diskusjon om klubbsaker, og godt med tid settes av til prat og sosialt samvær.

Mellom møtene kan de som har lyst og anledning treffes noen torsdager om formiddagen.  I år  blir disse treffene 14. september, 12. oktober og 9. november.  Vi møtes på Nøtterø Kafe på Teie torv klokken 13.

Prosjekter som vi støtter fast med penger, er fistulaprosjektet, narkotikahundene, samt Handicamp.  Vi har dessuten gitt bidrag til Kirkens Bymisjon, Frelsesarmeen, Incestsenteret, m.fl.

Styret i Nøtterøy Inner Wheel klubb 2019 – 2020

President

Sekretær Inger Kathrine Berggrav Løken

Kasserer Hildegard Andersen

ISO Hæge Bjørnstad

Styremedlemmer:  Reidun Ellingsen, Tone Meier, Isabel Solhaug og Ann Raddum.

Program for møtene høsten 2019:

22. august:       Vi får besøk av Helga Daler fra Tønsberg-og-Omegn-avdeling av Den Norske Turistforening.

26. september: Fellesmøte hos oss med Holmestrand IW klubb.  Distriktspresident Mette Støtvig kommer.

24. oktober:      Peisaften.

28. november:  Ego-foredrag av tre av våre medlemmer.

En torsdag i måneden treffes vi – helt uformelt og uten noen påmelding – på Nøtterø Konditori og Bakeri på Teie Torv.

Høsten 2019 er kafétreffene 15. august, 12. september, 10. oktober og 14. november, alle dagene kl. 13.00.

Nøtterøy IW klubb på tur til vennskapsklubb.

Nøtterøy IW klubb har en dansk vennskapsklubb, Lemvig IW klubb.  Byen Lemvig ligger på vestkysten av Jylland, ved Limfjorden.  Det er lettvint å komme fra Nøtterøy til Lemvig og den andre veien med ferge og bil, og vi har de siste årene hatt jevnlig kontakt og besøk hos hverandre. Nå synes vi at vi kjenner hverandre og har blitt gode Inner Wheel-venner.

Fra 3. til 5. mai i år var Nøtterøy på besøk i Lemvig.  4 damer dro med fergen fra Larvik til Hirtshals og bilte derfra gjennom et praktfullt landskap til Lemvig.  Vi bodde privat hos IW-damer, og første kvelden var det sammenryst hos en av dem.  Neste dag var det sightseeing i nabobyen Thyborøn, cirka 2 mil unna. På havnen der fant det i 1916 sted et stort sjøslag (verdens største) mellom tyskere og engelskmenn. 5656 personer omkom.  Vi beså minneparken og krigsmuseet.

Om kvelden deltok vi på Lemvig IWs klubbmøte. Stor gjensynsglede for mange og nye bekjentskaper for andre.  Lemvigdamene synger mye på møtene, og dette møtet ble både innledet og avsluttet med allsang.  Stor stemning og en trivelig og vellykket møtekveld.

Neste formiddag var det tid for hjemreise etter et meget hyggelig besøk.  Og vi ønsker Lemvig IW klubb velkommen til oss en annen gang.

Fra medlemsmøtet 25. februar 2016.

Foredragsholder Terje Næss fra Nøtterø  Bakeri og Konditori hadde med kake da han var hos oss.   Og du verden for en kake!  Med vårt banner på!

Markedsføring av Inner Wheel.

I oktober ble det for 2. gang arrangert en utstillingsmesse i Tønsberg.  Den ble kalt ”Frivillige Tønsberg”, eller «Safarimessen».  28 foreninger og organisasjoner fra Tønsberg og omegn deltok.  Her hadde Nøtterøy Inner Wheel klubb også i år en stand.  De fleste som kom innom vår stand, visste lite om Inner Wheel, så vi informerte etter beste evne og delte ut en liten brosjyre vi hadde laget, som forklarte hvem vi er og hva vi jobber med.  Hvorvidt dette resulterer i flere medlemmer, gjenstår å se, men i hvert fall er det noen flere i Tønsberg og Nøtterøy som vet hva Inner Wheel står for.

En god hjelp til å fange publikums oppmerksomhet var den fine roll-up’en som vi fikk låne fra distriktet for anledningen.

GEDC1528

INTERCITY MØTE HOS NØTTERØY INNER WHEEL KLUBB 23. APRIL 2015.

Torsdag 23. april hadde Nøtterøy Inner Wheel klubb InterCity møte. Vi fikk langveisfarende gjester fra Farsund, både distriktspresidenten, -sekretæren, -kassereren og DISO, og vi fikk gjester fra Holmestrand, Stavern, Sandefjord og Larvik. Sammen med Nøtterøys egne medlemmer gjorde alle disse at møtet fikk en meget glad og positiv atmosfære i vennskapets tegn.
Vi møttes på Quality Hotell på brygga i Tønsberg. Her fikk vi foredrag av tidligere formann i Tønsberg Sjømannsforening, Kay Myhre, som ble assistert av havnesjef i Tønsberg, Per Svennar. Han fortalte om Tønsberg Maritime Kulturforum, et forum som ble opprettet 13. desember 2013, da Tønsberg sto i fare for å miste alle sine maritime klenodier til Sandefjord på grunn av politiske beslutninger om å rasjonalisere/samordne muséene i Vestfold.
Etter foredraget var det en liten pause hvor alle hadde anledning til å ta en tur langs brygga og beskue Tønsbergs maritime stoltheter, vikingskipet Saga Oseberg, seilskuten Berntine, dampskipet Kysten, samt Riggerloftet. I tillegg kunne man besøke byggeplassen på plenen utenfor Quality hotell hvor en kopi av Klåstadskipet (også et skip fra vikingtiden) for tiden bygges.
Tilbake på hotellet ble vi servert nydelig kalveentrecote med poteter og grønnsaker. Dagens hovedtale var ved distriktspresident Ragnhild. Hun ordla det mange av oss føler, nemlig at vi ved utførelsen av vervene våre og ved gjennomføring av større arrangement, at vi da ofte får mange sommerfugler, ikke bare i maven, men i hele kroppen. Da er det viktig at man er et team som samarbeider og støtter hverandre. Ikke la sommerfuglene ta overhånd så de dreper gleden!
Nøtterøys egen Eva Marhaug hadde 3-minutter og snakket om våren og den deilige tiden vi er inne i.
Kaffe og kaker ble servert. Ragnhild Bull Hansen fra Stavern takket og overrakte rose til Nøtterøy, og Inger Kathrine takket for maten. President Monica ønsket alle en fortsatt fin vår og en god tur hjem.

Besøk av vennskapsklubben vår i Varberg, Sverige.

Fra 25. til 27. mai 2016 hadde vi besøk av vennskapsklubben vår i Varberg.  5 damer kom over fjorden, og i strålende maivær viste Nøtterøy og Tønsberg seg fra sin beste side.  Første kvelden var det middag hjemme hos ISO Hæge for gjestene og vårt klubbstyre.  Og hvilken gourmetmiddag!  Torsdag 26. ruslet klubbmedlemmer og gjester langs Brygga i Tønsberg og lærte om kystkultur, om bygging av vikingskip, og tilslutt om hvalfangst inne på Sjøfartshistorisk museum.  Etter en biltur på cirka en halv time hadde vi så lunsj i den nye restauranten på Verdens Ende.

De svenske damene var æresgjester på klubbmøtet vårt om kvelden. Der ble det servert varm middag og deilige hjembakte kaker.  Vi fortalte hverandre litt om våre respektive klubber og utvekslet erfaringer og fant ut at Varberg og Nøtterøy er to ganske like klubber. Vi har omtrent samme medlemsantall, omtrent samme alder (både på klubb og medlemmer), og mange ganske like hjelpeprosjekter.

Det var et svært hyggelig besøk av blide og lettvinte gjester.  Slike besøk bidrar også til å minne oss om at Inner Wheel er noe mer og større enn vår egen lille klubb.

Hvis du fortsetter å bruke siden, godtar du vår personvernserklæring og bruk av cookies. mer informasjon

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.